داروسازان
مطالعات جدید پزشکی

 

امروزه، متأسفانه بيماري افسردگي  يکي از بيماري هاي رايج در ميان اقشار مختلف مردم است. در بيماري افسردگي واکنش ها غير طبيعي هستند. يعني انسان در برابر ناملايمات و شکست ها بيش از حد افسرده مي شود. و زمان افسردگي نيز طولاني تر از ديگران ، در همين شرايط است . علل ابتلا به اين بيماري  ، ارث ، تغييرات شيميايي مغز ، از دست دادن والدين در کودکي و حوادث ناخوشايند زندگي ، بيماري هاي جسمي مختلف و استفاده از بعضي داروهاست. جهت درمان ، بهترين راه ، دارو درماني  است.

 گاه لازم است از شش ماه تا سه سال اين داروها مصرف شود تا درمان کامل صورت گيرد

 

چه كساني نياز به مصرف داروهاي ضدافسردگي دارند؟
اگر شما به افسردگي خفيفي مبتلا هستيد احتمالاً نيازي به مصرف داروهاي ضدافسردگي نداريد. در مواردي كه شما به افسردگي متوسط دچار هستيد ممكن است لازم باشد كه از اين گونه داروها مصرف نماييد و در صورتي كه افسردگي شما شديد مي باشد، حتماً لازم است كه اين نوع داروها را مصرف نماييد.
اين داروها حتماً بايد توسط يك پزشك يا روانپزشك تجويز شوند. بعضي از علايم افسردگي مثل بيدار شدن از خواب در صبحهاي خيلي زود، افسردگي هايي كه درهنگام صبح بدتر ميشود، كاهش اشتها و كاهش وزن و از دست دادن علاقه نسبت به چيزهايي كه قبلاً از آنها لذت مي برديم، نشان دهنده اين موضوع هستند كه افسردگي شما به احتمال خيلي زياد به داروهاي ضدافسردگي پاسخ مي دهد.

اين داروها ممكن است داراي عوارض جانبي باشند. اين عوارض جانبي در هنگام شروع مصرف دارو بيشتر ديده ميشوند و بعد از مدتي كه بدن به آنها عادت كرد، كم كم از بين مي روند. با مصرف كردن مقادير كم دارو و سپس افزايش تدريجي آن، مي توان از بروز عوارض جانبي آنها جلوگيري نمود. اكثر اين عوارض جانبي، كمتر از مشكلاتي كه خود افسردگي براي شما ايجاد مي كند، مزاحم شما هستند. اگر داروها بطور مرتب و منظم مصرف شوند، افسردگي شما كم كم بهبود خواهد يافت. اگر شما داروهاي خود را به مقدار كافي و كامل مصرف نماييد، آنها بهترين اثر خود را خواهند گذاشت. خوردن مقادير كم دارو تاثير زيادي در درمان افسردگي نخواهند داشت و ممكن است شما از عوارض جانبي دارو بيشتر اذيت شويد بدون اينكه اثر مثبتي از آن ببينيد. انواع مختلفي از داروهاي ضدافسردگي ساخته شده است كه در داروخانه ها موجود مي باشند همه آنها داراي تاثيرات خوبي هستند. بعضي از داروهاي ضدافسردگي براي يك نوع از افسردگي، بهتر از ساير داروها اثر مي كند. عوارض جانبي داروهاي مختلف نيز متفاوت مي باشند.
بعد از يك دوره افسردگي، به شما توصيه ميشود كه حداقل شش ماه از داروهاي ضدافسردگي مصرف نماييد تا مطمئن شويد كه افسردگي دوباره بر نمي گردد. اگر شما قبلاً چندين دوره به افسردگي دچار شده ايد، ممكن است پزشك از شما بخواهد كه مدت بيشتري از اين داروها مصرف نماييد. امروزه بعضي از پزشكان به بيماراني كه اولين افسردگي خود را بعد از 50 سالگي تجربه كرده اند توصيه مي كنند كه مصرف داروها را بطور نامشخصي ادامه دهند زيرا خطر بروز مجدد افسردگي در آينده براي آنها وجود دارد.

GetBC(10);

شنبه 1 دی 1391برچسب:, :: 23:12 ::  نويسنده : دکتر امین عطایی

   

تومور یا کانسر و یا نئوپلاسم هر گونه رشد بدون تمایز و خارج از کنترل سلولها که حالت تهاجمی دارد و با تولید سلولهای غیر طبیعی گفته می شود. سرطان یک بیماری ژنتیکی است و موتاسیونهای ژنی در اثر برخی از عوامل شیمیایی - ویروسی - اشعه ایکس و یو وی مهمترین عوامل ایجاد آن هستند

همیشه پیشگیری از بروز سرطان اهمیت بسزایی نسبت به درمان دارد. در ایالت متحده در سال 500000 نفر یعنی قریب 1 در 1000 بر اثر انواع سرطانها جان خود را از دست می دهند. سرطان پس از بیماریهای قلبی - عروقی دومین عامل مرگ انسانهاست.

دیگر بیماری سرطان را بعنوان بیماری لاعلاج نمی شناسیم بلکه شناسایی به موقع و در مراحل اولیه سرطان تا بیش از 50% شانس بهبودی کامل را دارد.

علائم هشداردهنده سرطان : هر گونه کاهش وزن ناگهانی - خال و زگیلهای پوستی که ناگهانی بزرگ شده و با درد یا خارش و خونریزی همراه هستند. هر گونه زخمهایی که به کندی بهبود می یابند.  خونریزی از مجاری بدن- وجود خون نهفته در مدفوع - تورم در پستان - اشکال در بلع غذا - از علائمی هستند که نیاز به پیگیری دارد البته وجود این علائم به معنی سرطان نیست و ممکن است در بسیاری از بیماریهای دیگر هم وجود داشته باشند.

تومور به معنی وجود یک توده سلولی در قسمتی از بدن است که ممکن است خوشخیم و یا بدخیم باشد.تومور های خوشخیم با جراحی درمان می شوند لیکن نوع بدخیم علاوه بر جراحی نیاز به پرتو درمانی و سپس شیمی درمانی دارد.تومور های بدخیم ممکن است به جاهای دیگر بدن تهاجم کنند. متاستاز دهند

راههای پیشگیری از ابتلا به سرطان عبارتند از ورزش منظم روزانه حداقل نیم ساعت ورزش روزانه - کاهش وزن به وزن طبیعی- ترک سیگار مواد مخدر و الکل - زندگی بدون استرس - مصرف میوه جات و سبزیجات خام در جیره غذایی روزانه - عدم مصرف مواد نیتریت دار مانند سوسی وکالباس و محدود کردن خوردن فست فود - عدم مصرف روغنهای حیوانی و گیاهی اشباع - محود کردن مصرف غذاهای  سرخ کردنی - محدو کردن مصرف نمک - در معرض قرار نگرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب و استفاده از کرم های ضد آفتاب- حفظ بهداشت فردی- دوری از تجرد و میل به ازدواج و بچه دار شدن قبل از سی سالگی

 

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داروسازان و آدرس aminataie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان