داروسازان
مطالعات جدید پزشکی
سه شنبه 25 خرداد 1395برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : دکتر امین عطایی

اسلام به تغذیه مناسب اهمیت ویژه‌ای می‌دهد به طوری كه آیه مباركه «فلینظر الانسان الی طعامه» به خوبی نمایانگر این مطلب است كه غذای انسان باید حلال، پاكیزه و مناسب باشد و روزه‌داری نیز می‌تواند با تغذیه مناسب از ماه رمضان را برای خود به بهترین نحو بگذرانند همچنین افراد با روزه‌داری صحیح می‌توانند سموم را از بدن خارج كنند.

از عادات غلط غذایی روزه‌داران این است كه به دلیل تشنگی زیاد در هنگام شروع افطار آب سرد، شربت‌های خیلی خنك و نوشابه مصرف می‌كنند كه این كار موج بروز اختلالات گوارشی در آنها می‌شود.

توصیه می‌شود كه افراد در وعده افطار روزه خود را با آب گرم یا شیر ولرم باز كنند به دلیل اینكه دستگاه گوارش آمادگی پذیرش غذا را پیدا كند.

در وعده افطار و سحر افراد می‌توانند به جای استفاده از قندهای ساده از خرما یا كشمش استفاده كنند زیرا این مواد ضمن كنترل اشتها از افت قند خون پیشگیری می‌كند.

به طوركلی توصیه می‌شود در ماه مبارك رمضان به جای مصرف انواع شیرینی‌ها مانند زولبیا و بامیه كه حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی ( ویتامین‌ها و املاح ) هستند از مواد غذایی طبیعی شیرین مانند خرما، كشمش و انواع میوه استفاده كنند.

* روزه موجب سلامت روح و سلامت جسم می‌شود
-------------------------------------------------------------

 روزه موجب سلامت روح و سلامت جسم می‌شود و در طول یك ماه رمضان همه سموم و مواد زائدی كه در بدن تجمع كرده است، خارج می‌شود.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داروسازان و آدرس aminataie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان