هیوسین
داروسازان
مطالعات جدید پزشکی
دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:, :: 11:18 ::  نويسنده : دکتر امین عطایی

نام تجاري: بوسكوپان، تي تي اس
معرفي دارو:
هيوسين يك داروي آنتي كولينرژيك است. بر روده اثر ضد اسپاسم دارد. يعني گرفتگي عضلات روده را برطرف مي كند. اثر آرامبخش بر مسيرهاي عصبي كه تهوع و استفراغ را كنترل مي كنند دارد. مردمك چشم را گشاد مي كند. هيوسين دو نوع است: هيوسين بوتيل بروميد كه اسپاسم (گرفتگي عضلات) مجراي معده و روده را در سندروم روده تحريك پذير كاهش مي دهد و هيوسين هيدروبروميد كه بيماري و تهوع ناشي از اختلالات در گوش مياني را كنترل مي نمايد. آنرا به عنوان يك پيش دارو براي كاهش ترشحات قبل از عمل جراحي به بيمار مي دهند. از قطره هاي چشمي نوع هيدروبروميد براي گشادكردن مردمك چشم در حين معاينه و جراحي چشم نيز استفاده مي كنند.
طرز استفاده از دارو:

(اسکوپولامین) (به انگلیسی:HYOSCINE)

رده درمانی: آنتی کولینرژیک(آنتی‌موسکارین).

اشکال دارویی: قرص، آمپول

 موارد مصرف

هیوسین برای تسکین دردهای روده‌ای و درد شکمی کولیک مصرف می‌شود. درمان کمکی در اسهال و سندرم روده تحریک پذیر. هیوسین در درمان دردهای ناشی از انقباض عضلات صاف مانند کولیک کلیوی نیز استفاده می‌شود.ضد اسپاسم دستگاه گوارش. این دارو با مهار گیرنده‌های استیل کولین موجب رفع انقباض عضلات صاف جداره روده می‌شود.

خشکی دهان، تپش قلب، بی خوابی، سرگیجه، خستگی، تاری دید، یبوست و اتساع شکم. از عوارض جانبی هیوسین می باشد

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داروسازان و آدرس aminataie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان